Supplementen zijn een populaire manier geworden om ziekten op een natuurlijke manier te behandelen door ons lichaam de voedingsstoffen te geven die het nodig heeft om goed te functioneren. Maar met zo veel supplementen op de markt kan het moeilijk zijn om te weten wat ze allemaal behandelen en welke echt de moeite waard zijn om te nemen. Om je te helpen vertellen we over de twee supplementen die bijna iedereen kan nemen om hun gezondheid te verbeteren. Het is echter nog steeds een goed idee om een professional in de gezondheidszorg te raadplegen voordat je supplementen neemt om er zeker van te zijn dat je de juiste supplementen in de juiste dosering neemt.

Multivitamine

In theorie zouden we al onze voedingsstoffen uit onze voeding moeten kunnen halen. Maar in de huidige maatschappij, waar het meeste van ons voedsel wordt verwerkt of gewassen en schoongemaakt, missen we veel essentiĆ«le voedingsstoffen die we vroeger uit de grond haalden. Zelfs de gezondste eters krijgen misschien niet alle voedingsstoffen binnen die ze nodig hebben. Daarom is het zo belangrijk om elke dag een goede multivitamine te nemen. Zoek er een die vitamine A, vitamine C, vitamine E, magnesium, calcium en de vitamines B1, B2, B6 en B12 bevat. Deze kunnen allemaal helpen om je immuunsysteem te stimuleren en je meer energie te geven gedurende de dag. Een los vitamine C supplement is ook een goede oplossing. 

Magnesium

Wist je dat ongeveer 80 procent van de volwassenen lijdt aan een magnesiumtekort? Magnesium speelt een cruciale rol in veel functies in het lichaam, waaronder zenuw transmissie, spiersamentrekking, energieproductie, bot- en celaanmaak en meer. Het dagelijks innemen van een magnesium supplement kan helpen bij verschillende aandoeningen, waaronder astma, migraine, spierkrampen, osteoporose, hartaandoeningen, en kan zelfs helpen om je zenuwen te kalmeren en angst te verminderen.