Fysiotherapie de koning

CRM software voor fysiotherapie

Geplaatst op

Fysiotherapeuten moeten in staat zijn om gevoelige klantgegevens op een wettelijk conforme manier te verwerken met hun CRM-applicaties en verschillende factureringskanalen te beheren.

Fysiotherapiepraktijken zijn in veel opzichten bijzonder. Aan de ene kant moeten medisch uitstellende diensten worden verleend, aan de andere kant moeten ook particuliere diensten op de markt worden gebracht. Dit vereist niet alleen uitgebreide functies voor factureringsdiensten, maar vereist ook uitgebreid klantrelatiebeheer.

Met CRM-software modules kan fysiotherapie recht doen aan al deze taken. Met de juiste applicatie kan niet alleen de klantenservice worden verbeterd, maar komen er ook capaciteiten vrij, die vervolgens weer kunnen worden gebruikt voor het daadwerkelijke werk met de patiënten.

CRM oplossing voor de fysiotherapiepraktijk

Met een CRM-oplossing bundelen bedrijven al hun maatregelen die worden genomen om hun eigen klanten te behouden in één bedrijfssoftware pakket. Hiervoor wordt voor elke klant een apart klantenbestand aangemaakt in het systeem, waarin alle gegevens hierover worden opgeslagen en gecentraliseerd. Alle geautoriseerde actoren in het bedrijf hebben hier dan toegang toe en kunnen ermee samenwerken.

Dit draagt bij aan snellere processen, met name in de klantenservice. Servicemedewerkers kunnen direct zien wat er voor het laatst met de klant is besproken en zo zorgen snel inzichtelijk maken. Door de data te evalueren kunnen ook inzichten worden verkregen in de wensen en behoeften van klanten, wat helpt om marketing- en salesinspanningen strategischer en doelgerichter uit te voeren.

Op dit punt willen we te maken hebben met een CRM-software voor fysiotherapeuten en enkele speciale functies laten zien die van bijzonder belang zijn. We kijken naar de voordelen van een CRM-toepassing in de praktijk en maken duidelijk waarom het zo belangrijk is om de juiste oplossing voor je eigen bedrijf te vinden.

Klantcontactbeheer

Klantcontactbeheer maakt het mogelijk om klantgegevens op een uniforme manier op te slaan en te beheren. Naast de contactgegevens wordt ook alle andere informatie hierover opgeslagen in de individuele klantdossiers. Hier vindt u facturen, recepten, trainingsgegevens of protocollen voor consulten, enz.

Door deze data te centraliseren kunnen verschillende afdelingen gelijkelijk met dezelfde data werken. Dit zorgt voor meer transparantie en zorgt voor hetzelfde niveau van informatie voor alle belanghebbenden. Veel gegevens kunnen bijna automatisch worden verzameld met behulp van sjablonen en maskers. Last but not least maakt dit het onderhoud van masterdata in het bedrijf er niet eenvoudiger op.

Gegevensbescherming dankzij consistente gegevens

Door zijn structuur draagt het CRM-systeem bij aan het opslaan en verwerken van gegevens op een wettelijk conforme manier. Vooral gevoelige gezondheidsgegevens die in de fysiotherapie worden verwerkt, zijn onderworpen aan speciale wettelijke voorschriften. Om een bedrijf aan deze eisen te laten voldoen, heeft een CRM-systeem tal van functies, zoals een uitgebreide overdracht van rechten.

Niet elke medewerker heeft volledige toegang tot alle gegevens nodig. Hiervoor kunnen aan elke individuele medewerker toegangsrechten worden toegewezen. Dit zorgt ervoor dat gegevens alleen kunnen worden bekeken voor de beoogde doeleinden en door geautoriseerde medewerkers. Bovendien herinnert het systeem aan verwijderingsperioden en beschermt het tegen het per ongeluk verwijderen van de gegevens.

Houd trainingsgegevens bij in het systeem

De individuele trainingsdata en voedingsplannen kunnen worden aangemaakt en opgeslagen in het CRM-systeem. Verschillende sjablonen vergemakkelijken niet alleen het maken van dergelijke plannen, maar ook het onderhoud ervan. Op deze manier kunnen trainingsschema’s voortdurend worden aangepast, zodat de therapeuten altijd beginnen waar ze gebleven waren.

Dit maakt optimale zorg voor patiënten mogelijk, ongeacht welke therapeut momenteel dienst heeft. De gegevens kunnen ook op USB-sticks worden opgeslagen en kunnen vervolgens rechtstreeks op de trainingsapparaten worden aangesloten, die zich vervolgens dienovereenkomstig aanpassen. Hierdoor kan de klant ook zonder aanwezigheid van de trainer trainen.

Marketingautomatiseringen en loyaliteitsprogramma’s

Alle reclamemaatregelen kunnen worden beheerd en georganiseerd via een duidelijk marketingdashboard. Advertenties op sociale media kunnen bijvoorbeeld eenvoudig wordenbeheerd en geëvalueerd via het CRM-systeem. Op deze manier kunnen de advertenties op de lange termijn worden geoptimaliseerd en kunnen de advertentiemaatregelen worden verbeterd.

Het is ook mogelijk om geautomatiseerde e-mails naar klanten te sturen. Hiervoor kunnen klanten worden gegroepeerd in bepaalde groepen. Dit maakt de maatregelen veel individueler en uiteindelijk succesvoller. Uiteindelijk helpt het CRM-systeem om met minder inspanning aanzienlijk efficiëntere reclamemaatregelen uit te voeren.

Vind snel de juiste CRM-software

Het is elementair om te weten welke functies een CRM-software moet hebben en welke eisen men over het algemeen stelt aan bedrijfssoftware. Met deze kennis is het zoeken veel eenvoudiger. Met onze vergelijkingstool op www.crmoverzicht.nl heeft u de mogelijkheid om systemen direct te filteren en met elkaar te vergelijken. Onze consultants helpen u om kosteloos en vrijblijvend de markt te doorzoeken en helpen u snel aan een lijst met geschikte CRM-systemen.

Gerelateerde berichten

Over ons

Contactgegevens

Via info @ domein.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden